2015年12月17日星期四

Warhammer Quest: The Adventure Card Game 戰鎚任務


今日介紹下呢隻Warhammer Quest the Adventure Card Game啦!

隻Game如圖所見可以支援1-4個玩家 (可以SOLO!!) 在Warhammer背景下,在神秘危險的地下城中打怪物,撿寶藏,升等級,最終揭開並破除邪惡一方的陰謀!

遊戲中包含6個任務,其中5個係可以連在一起,構成一個大型故事的任務,而另一個係獨立的Delve Quest。

▲本遊戲的主Campaign。

▲另一個獨立的Delve Quest,留意下三角型果排Track,一開始你會放個Tracker上去,每個回合完結就會向右移動一格,當到達果格既顏色係下面其中一個色,就會產生一D呢個任務特有既效果,豐富了任務內容。

▲每個任務的背面有本任務如何設定的指示,會指示你今次預備些什麼,包括怪物,多少個場景,裝備咭,地城咭等等。中間就係任務的背景描述,下面就分為勝利後的獎勵及任務失敗的懲罰。(在本Campaign中,頭4個任務即使任務失敗仍可繼續遊戲,但會有懲罰,例如增加一些怪物到下一關中,愈失敗得多,往後的任務就愈難。)

簡選好任務之後就選擇英雄,遊戲可以支援1-4人關系,愈多人玩,英雄的生命就愈少,下圖右上角標志住該英雄咭係幾多人玩既時候使用。當Solo既時候,每個角色1個回合中可以執行2個行動。

▲本遊戲中可選擇的4個角色:副坦,ADC,MAGE同主坦。

▲每個角色起始時都會有4個基本行動咭,4個基本行動包括攻擊,協助,探索及休息。4張咭牌正面放係臺上就可以開始遊戲,遊戲中手上係唔需要持有咭牌的。而另外4張進階行動咭就需要玩家完成一個任務之後先可選擇1個基本行動去升級為進階行動。類似升級的感覺。

▲部份行動咭,4個角色的行動咭都是不同。

選擇好英雄,洗好預設的怪物牌,裝備咭,地城咭,場景咭之後就可以開始冒險了!

▲場景咭,每次抽出之後會「生」一D怪出黎攻擊玩家,左下角的數字就係生怪的數量,紅色的怪會逐一抽出並立即衝向玩家,而灰色的則在潛伏中等待時機!而右下角則代表呢個場景有幾大,玩家需要幾多探索先可以行完呢個情景。

遊戲的回合流程:英雄行動 > 怪物行動 > 場景階段 > 危機階段
首先英雄階段中,由起始玩家先選擇一個行動並執行,逐一執行行動後就到下一個怪物階段。以下示範部份行動牌的執行:

▲Waywatcher選擇一個攻擊行動,佢攻擊正在與她接戰中的怪物,行動咭指示佢擲1粒骰,於是拿取1粒白骰的英雄骰,另一方面,由於與她接戰中的有1隻怪物,所有亦要拿取1粒怪物骰,同時擲這2粒骰,結果,英雄骰骰出成功,代表造成1點傷害,但怪物有3血,未死,所以放一個1Damage的標記係怪物咭上,另一方面,怪物骰擲出攻擊,代表怪物攻擊你,怪物的攻擊力為2,所以英雄獲得2點Damage標記。

▲另一個例子,Waywatcher係佢既回合中選擇探索,按行動指示擲2粒英雄骰,雖然不是一個攻擊行動,但由於有一隻怪物正在與她接戰中,故仍需加1隻怪物的怪物骰,英雄骰擲出1個2點成功的標志,另一粒骰擲出1點成功同1個盾的標志,代表她成功探索了當前場景3點,放1個3的標記到當前的場景咭上,另外,怪物骰亦骰出攻擊,所以對英雄造成怪物攻擊力的2點傷害,但由於Waywatcher有一個盾的標志,可以抵消1點傷害,固最終只對英雄造成1點傷害。

同一個行動並非每個回合都可以使用,每個英雄的4個行動中,有1個行動擁有可以重置所有行動的效果,如果該英雄並未重置行動咭,就不能再執行同樣的行動。所以並不是你不斷攻擊攻擊攻擊攻擊,我不斷治療治療治療治療。

▲在執行行動時,如正與怪物接戰,不論你是否攻擊它,仍要擲出與你接戰怪物數量相等的怪物骰,怪物骰有3個效果:左起Nemesis,攻擊,Miss。 不同的劇本都有一隻Boss- Nemesis,會有不同進場時機,當骰出Nemesis標記,就代表觸發Boss的效果。
而白色的英雄骰,有3種標記,斧頭代表1個成功,中間的太陽代表成功得好緊要,代表一個成功並且可以再擲該粒骰,盾就代表擋格,抵消當前怪物可能作出的傷害。

▲Campaign中的5個Boss,下面都有其Nemesis的效果。

當英雄都執行完行動後,就到怪物行動。
每隻怪物的咭上都例出其行動階段中可以做的行動,由起始玩家開始,逐一替怪物行動,如果他正與怪物接戰,則他需要為其中一隻怪物行動。如果沒有與怪物接戰,則為一隻潛伏中的怪物行動。
怪物的行動目前係呢隻遊戲,玩家比較喜愛而且比較突出的一個原素。

▲(請無視圖中的骰子)1隻食屍鬼及1隻Boss正與Waywatcher接戰中,在怪物行動階段中,到Waywatcher的時候,她需選擇一隻未行動的怪物行動,她選擇先執行食屍鬼的行動,食屍鬼左邊第一個行動係Disease:如果正與玩家接戰中,該玩家被感染,獲得1個疾病狀態。然後再執行右邊的行動Advance,衝向為這隻怪物行動的玩家,即係Waywatcher自已,所以無需處理。全部行動已完成,橫置食屍鬼,當下一輪再到Waywatcher,她就要為Boss行動了。

▲遊戲中的怪物咭(45張),白色係正常級,紅色代表精英。每隻怪物都有3張咭,2張白色1張紅色。
怪物的行動都很清楚,除了最基本的3個行動外,其他的行動解說都印在咭上,唔需要經常揭說明書翻查。怪物咭上亦有怪物的描述,RPG遊戲不可或缺!

當所有怪物都行動完後,進入場景階段,睇下場景有什麼效果,效果都幾有趣,可能係每回合再生一隻怪物,或者有2張行動咭未重置的話,該玩家會扣幾多幾多血等等。

然後,睇下場景咭上的標記數量是否等於或大於場景的「Size」,如果等於就代表該場景已經初完全探索,英雄們移動到新的場景去。

最後就向右將當前任務的Tracker移動一格,睇下會唔會有什麼特別的事件發生,然後繼續下一輪的遊戲,並將起始玩家標記移向下一位玩家。

▲當英雄執行探索行動,如果成功,該英雄就抽一張地城咭(38張),可能會搵到D藥水,發現一D奇異的事或者係陷阱之類。如果地城咭的左下角有一個金幣標記,你可以抽一張裝備咭!

▲裝備咭(29張),在冒險過程中撿獲的裝備,另外重有4張傳說寶藏咭,稍後再講。

一旦成功完成任務,玩家可以跟指示獲得獎勵,一般會叫玩家在下一場的任務中,在裝備牌中洗入1張傳說寶藏咭,一旦玩家在下一場的任務中抽到此咭,則可選擇一張所屬英雄的傳說裝備!

▲4個角色的傳說裝備!

而即使沒有成功,遊戲仍然可以繼續,成功與否都會進入一個過場階段:Settlement Actions。
此階段中,每個玩家可以從以下3樣選擇2項去做:
1) 教識徒弟無師傅:將一個基本行動咭升級去進階行動。
2) 呃打鐵佬:從裝備牌中抽2張,選擇其1。
3) 練大隻:增加可攜裝備的上限1。

然後繼續上路,進行下一個任務,睇下你最終能否成功贏得最後勝利!

總結:
暫時玩完Quest 2 感覺愈黎愈好,單人Solo控2個英,目前只係稍稍受壓,完成第二個任務既時候,2個英都分別承受緊12-14點傷害,較第一關既威脅已經大增。

怪物既能力亦愈黎愈有趣,怪物會有自已的行動階段,立體化了在地城與冒險者之間的互動,初初玩第一關因為怪比較低等,所以怪物的能力都好似比較無聊,但到第二關,較高等既怪既能力已經俾到各英雄壓力,相信一路落去會愈黎愈難,絕對係好現象!

隻Game總體比我既感覺愈黎愈好,由第一次玩體驗關的大約5-6分,到玩完第一個任務的6.5,到現在過左第二關的7分,有理由相信往後的關卡會更有挑戰性同有趣,分數或會繼續上調。

總體來說,由於每一關的組成,除了一些最基本的設定要跟之外,大部份的內容都係比較隨機,同一關再玩都可能會由不同的場景,事件,怪物,裝備等所組成,所以經歷都唔會相同,增加一定的耐玩性,亦增強RPG遊戲很重要的冒險感,新鮮感。

難度方面,唔知係咪我單人Solo控2個英既關系,我見BGG有人話D關難,但暫時真係未感覺到,我都希望往後的關卡會更有挑戰性。遊戲的流程亦唔複雜,係熟悉規則之後基本上係好順手,玩一關正常少於1小時,快手既我估計有機會大約半小時可完。

遊戲最大既不足係說明書,真係睇到好煩,好似簡單複雜化,說明書斬開做兩本,一本先講最基本既規則,第二本就係補充返第一本無講過或無詳細講既規則,我覺得除非係本身無玩開Game,否則其實隻Game本身既Rules係好簡單,但就將簡單既野東一忽西一忽,你玩果陣就好多時窒住窒住。


就好似Quest 2,我玩到第二回合先發現個Track有一格係空白既,我唔知空白係代表緊唔會觸發任務既效果,定係印錯,上網睇睇,先人有話係Rules Reference入面提到,空白果格係代表任務的起始位置!隻Game有好多類似既細位不斷睇說明書去清,如果鐘意慢慢咀嚼說明書的人就有福了!不過,只要玩過佢1-2次,突破左呢個瓶頸之後,其實就會開始順,唔需要再係咁睇了。

除左Rules呢個問題,其他目前都附合預期,但期望會更有突破,唔知將來既Expansion可以點樣融合係呢個Base Game,定係要大量捨棄Base Game既內容,以全新的怪物,場景等去塑造一個新的關卡,新野當然係好,但係咁就有違我本身既預期,以呢類Game黎講,好的Expansion絕對會影響整個遊戲的分數及壽命,不過目前言之尚早,等佢出左再講啦。

(19/12 ,SOLO玩完第三關,難到爆,接近係不可能的任務,好在輸左都可以繼續進入第四關,但第三關的Boss就會係之後的關卡中出現增加往後的難度!)

(5/1,4人局,分兩日完成晒5個Quest,未有任何失敗之下完滿完成,當中的確有一定難度,但唔算係非常難,只要小心翼翼,分工得好就可以成功,以Card Game去模擬返係地城合作戰鬥,打Boss,呢隻Game絕對做到,Downtime好小,接近無,亦成功營造到個氣氛,但始終係Card Game,以佢目前既玩法,係無實體化你地既進度,怪物唔係模型化,單靠有趣關卡設計耐玩度真係不足,我地4個完成後一致同意無興趣重打同一劇本,所以基本上遊戲既耐玩性只取決於新的任務,舊的玩過基本上你唔會想再玩,即使遊戲有4個角色,但係係合作既過程其實慢慢你會充份了解其他職既能力,自已都好似親自控制過佢地咁,唔需要特別因為要玩某角色而重玩任務,所以角色並唔會帶黎耐玩,最主要係故事,其實唔計耐玩隻Game的確唔錯的,唔知Expansion會唔會有新既設計去改善呢個問題。)

評分:★★★
策略:★★
簡易:★★
耐玩:★
歡樂:★★

沒有留言:

發佈留言