2019年6月25日星期二

我又寫下自已心目中的10隻Game先

最近講開咁多年玩過幾多隻Game,其實又真係唔係好多,相比依家經常去開BG cafe玩game既人可能重玩得少,不過感覺上新game愈黎愈難有以前果種衝擊,係到講下我心目中既10隻Game。

排名的先後受好多因素影響,我以擁有呢隻game而愈滿足作為一個大考慮點去排,亦唔會加入戰棋類等2人遊戲,不同的角度去睇都會令排名有大分別:

第十位:RISK 2210 A.D.   戰國風雲 公元2210
由AH出品,當年AH尚未被收購,有唔少吸引既遊戲推出,其中呢隻RISK 2210 A.D. 係我初玩BG時差唔多次次都會玩既遊戲,當中有5個不同的能力牌可以買,亦有水底城市及月球的原素,再加上5個指揮官的能力,基地等,令平凡的RISK 加上一個全新層次,5個回合完GAME的限制大大增加策略性。如果鐘意RISK,唔介意畫風少少舊,呢隻可能係RISK入面最好玩的一隻。



第九位:Dominant Species 優勢物種
自已比較少玩歐式桌遊,唔太鐘意只有步驟計算,無咩故事咁既經歷,但優勢物種俾到我不同物種互相競爭,汰弱留強,要不斷進化適應新的地貌,以及面對自然環境轉變,冰河時期再臨所有物種都要遷徙果種感覺,目前為止未有另一隻歐式桌遊比對我好似Dominant Species咁有咁好的感覺,可惜遊戲時間比較長,開佢就基本上難再有時間開其他遊戲。



第八位:Axis & Allies 同盟與軸心
又係AH的出品,亦係我玩BG的最初買的Game,令我驚歎不插電遊戲竟然可以好玩到咁,當初無意中買入,規則都未理解夠就玩,完全欲罷不能,亦吸引好多平時無玩開BG的人一齊玩,亦開啟我對二戰歷史的了解,其後有繼續買A&A的不同作品,但全地圖的設計必然係A&A系列最好的,事隔十幾年,早排都買返A&A 1942黎玩,可見其經典。



第七位:Mansion of Madness 瘋狂詭宅
當年太座有興趣所以入手,即使佢呢種對BG完全撤底冷感的人都有興趣同我玩左一局,果時黎講設計新奇,探員同守密人之間的對決有趣,每關守密人從3個結局/陰謀中自選一個,玩弄探員的樂趣遠比Descent 深入絕地中的領主要同英雄硬碰硬黎得更過癮,氣氛十足,經典情節至令歷歷在目,可算係開啟我對呢類遊戲的興趣。



第六位:A Game of Thrones 權力的遊戲
果陣電視劇都未出,重係玩緊舊版AGOT,覺得呢種一開始已經分好勢力範圍的遊戲幾吸引,戰爭的勝負亦不是擲骰決定的範疇,更多的是之前的部署,外交,以及手牌的控制,皇權;情報以及戰力的競爭後加野蠻人入侵的設計造就好多有趣的情節,當年差唔多次次開,亦係我第一隻抽象戰力的遊戲以及FFG入坑之作。



第五位:The Resistance: Avalon 抵抗組織:阿瓦隆
呢隻Game比我既感覺就係,規則咁簡單,但竟然如此精密,細緻有層次以及完美做到果種猜疑的感覺,我認為基本上係must buy,特別係遊戲結束之後,大家唔好揭開身份,輸方估對家誰是誰,互相力陳原因真係會笑死,到真係開牌時先發現被完美誤導,身份猜疑類遊戲王者。



第四位:Battlestar Galactica 太空堡壘 卡拉狄加
同樣都係身份猜疑遊戲,但背景更多,更繁雜,帶黎一種電影的情節,特別係克隆人搞破壞時果份戰戰競競的心情,深怕失手被發現,但唔係呢個時間出手又未必有機會,好好咁用遊戲反映到真實的感覺,而相互身份,所得資訊的不同,作出不同的行為引黎猜忌,將敵人當成朋友,將朋友當成敵人,而雙方力陳利害卻愈描愈黑,完美帶出電視情節故事,可惜遊戲關於克隆人被發現的懲罰我覺得做得唔好,而且遊戲時間算長,但無損我心目中的地位。





第三位:Shogun 將軍
規則簡單,步調平凡,對一些人黎講甚至平淡無奇,但或者就係呢隻Game吸引我的地方,無特別多支節,集中精神去處理徵兵,徵糧,收稅,戰鬥,特別的骰塔設計去判定勝負,但係簡單中亦有空間作策略部署,加上外交影響,而規則非常簡單易學,基本上係我推人入區域控制類戰爭遊戲的利器,呢隻Game我keep左超過10年,係少數我有keep既舊Game,玩過非常多次。



第二位:Runewars 符文戰爭
相信唔少人睇我個Blog都係因為呢隻Game,我真係好鐘意呢隻Game,如果佢出埋獸人同矮人族,加上改一改順個英雄季節規則就無敵,精緻的模型,多樣化的兵種,有深度的指令順序牌,不同資源的獲取,中立怪物,不同的地貌,季節的變化,英雄的特性,隱藏的龍符,有非常多有趣的原素炒埋一碟上,又唔會太大衝突,主觀認為目前為止沒什麼大作可以完勝Runewars,可見當年符文戰爭的開發有幾咁成功,見證上代FFG的輝煌,唔知FFG會唔會想出2版,一旦佢出2版而又有埋上述2樣改善一定入手!



第一位:Twilight Imperium 4 帝國曙光 4
如果佢無出4,TI未必會係鎊上,但今時今日一隻唔洗擔心耐玩,唔洗擔心有咩設計失敗/失衡,四平八穩既Epic Game難求,TI4係歷代TI以及不同FFG的遊戲機制上改進到呢代,可以講得上非常圓滑,17個族但你好難聽到會投訴邊個族會特別OP,因為係呢隻Game入面,單個族種的OP影響唔大,而貿易關系,政治,協約等令一般呢類戰爭遊戲中口講無憑的同盟增加唔少真實根據,戰爭過程簡單但血腥,一兩場大戰的失敗可能引黎其他列強過黎分一口導致滅亡,兵種多樣化而且又有科技升級,可以話一隻Game差不多包含所有4X遊戲需要的原素,佢無太花巧的設計,無什麼連鎖效應,雪球效應,佢更似一個需要一步一步經營的帝國,而今日帝國雖強,但只要決策失誤,就可能無緣繼續與列強逐鹿星河,呢種任你腦汁如何比人強,思維有幾清晰都好,面對呢個分崩離裂的無窮疆域,面對列強為左稱霸銀河的野心,對比你的個人智慧之渺小,呢份厚重的史詩感實在難以取代。



沒有留言:

發佈留言