2014年2月27日星期四

自製戰棋

較早前不經意睇到D 2戰1/72既兵人,覺得幾有趣,但我自已無玩開模型,亦無油顏色既興趣與天份,純粹覺得1個咁細既兵都做到咁精細,例如動態,裝備等,而且價錢唔貴,1盒先大約$50,對於我玩BOARDGAME其中一個原因就係可以控版圖上既minis,呢D細小既兵人同樣滿足我呢方面既喜好,但買返黎無咩用我又唔想,於是,不如用呢D兵人製作戰棋,不是可以一箭雙雕嗎?

其實自製GAME,相信唔少玩BOARDGAME既人都可能試過,市場上既GAME可能永遠無一隻係最合你心意的,有追求既玩家就想自已設計一隻佢最鐘意既GAME,我之前都嘗試過,不過種種原因最終功敗垂成,今次又會點呢?

我一次過買左3盒兵人,想做一隻奇幻背景的戰棋,原先係比較對二戰兵人有興趣,但對冷兵器我亦有興趣,加上1盒兵人中,二戰背景與奇幻背景,奇幻的更易從中分出及設計兵種。


3盒兵人,DARK ALLIANCE ORCS(SET1),DARK ALLIANCE HEAVY WARRIORS OF THE DEAD 及 DWARVES (SET1)。第一次整模型,有點小緊張。


開盒後,所有兵人都連著支架,需要自行用剪刀或CUTTER切割,第一隻兵人整左5分鐘先叫滿意,而1盒有40-50隻,幸好,技巧好快就掌握,加上兵人質量幾好,其實唔係好需要太花功夫,一個晚上所有兵人已經完成與支架分離。

我原本以為,兵人的底座有足夠的穩定性,但實際上如果你當佢一般BoardGame既minis咁玩,佢好容易會失平衡掉下,大大影響遊戲過程與感覺。

初步遊戲既構想係類似MEMOIR'44 既系統,版圖,地貌等可原用,但命令咭,兵種等級及特殊能力,支援部隊,攻防能力,勝利條件,指揮咭(如BL2E 既LORE咭),種族特長等,就從新設計過。

為左解決底座既問題,我睇下手邊既物料,心急底下立即將矮人所有既部隊都加上底座,而貼合既方法就用雙面膠紙。


完成,感覺OK,不過貼合力低,實際玩既時候可能容易出現分離掉落既情況,為左解決呢個問題,係吉之島買左D SUPER POWER既雙面膠,貼合力唔錯,除非你特登分開,否則放係盒中亂拋也不會分離。唔用膠水既原因一來未用過唔知效果,二來如有修改可能會比用膠貼更難,三來如日後有分離問題,修復感覺上會較用膠水為快。

回歸基本,遊戲的設計,經過多日既調整,最終決定放棄用太陽花牌做底座,因為較重,收納可能會加大撞擊掉落既可能,而且尺寸對部份MINIS未必適合,以及需額外購買太陽花牌,加重成本,所有改為用透明膠片,兵種既等級亦由4個級別改為3個級別。

製作中
顏色代表該兵種既攻勢力與防禦力,玩家回合時打出一張命令咭,以命令本回合可以行動的部隊,就如MEMOIR'44,約會做30-40張咭,不過我就將一半既命令咭,由原先分左中右行動既命令咭,改為部隊顏色,例如打出一張綠色4,就代表本回合可移動4個綠色等級既部隊。

地圖方面,由於我覺得MEMOIR'44既版圖太細,大戰根本上做唔到,竟然發現,原來MEMOIR'44出左個大地圖版,戰場比原先既大一倍,不過淨係呢個圖版都要$2XX,唯有搵印刷廠做一張膠既地圖墊,大地圖問題解決。

既然決定使用MEMOIR'44地圖,為左方便設計戰場,去左買官方既地圖設計程式$50hkd 。


之後,由於現在各族既兵種其實唔太多,有必要再買新既兵人加入,但呢D兵人因為預你會油,所然佢地本身既色唔會因為同族而統一用色,咁樣可能會在加入新兵人之後在戰場上難以分辨敵我,於是又買左4個顏色各20個既籌碼,將兵人放置其上,以辨別所屬陣營,買4個色係因為我希望在大地圖上支援4個玩家。


到目前,遊戲仍未完成,進度大約為35%,基本問題已經解決,目前要設計命令咭,貼好所有兵人,設計兵人能力,指揮咭等,咭牌的設計,就用上MAGIC the Gathering既設計程式,尚算合用。


為左盡快進入測試,已購入多3盒新既兵人,分別為獸人騎兵,不死族騎兵及蘇格蘭兵團,用以作為其中一個人類種族。

目前為止,為左呢個GAME已支出約$600,比我預期多,不過黎緊應該唔會有太多額外支出了,期望用多約2星期可基本完成。

2014年2月17日星期一

Runewars + Expansion 種族分析(人類達凱領主Daqan Lords)

終於輪到最後一個種族 人類 Daqan Lords既兵種介紹,人類係Base Game入面比我既感覺係比較悶,無咩突出,攻城車既力量似有還無,騎兵難招務,弓兵力量一般,步兵唔夠敏捷(順序3),除左D minis做型唔錯之外(其實4個族都唔錯),對我而言實在唔大有吸引力,係BOW既加入後,人類又會有咩改變呢?


新加盟既兩個兵種:一直欠缺法系部隊既人類,為左應付長年既符文戰爭,緊急開辨魔法學院,最新一期畢業既學徒成為了加入戰線既新力量 — 初級法師Novice Wizard!以及人類另一欠缺的飛行部隊,在BOW中,ROC勇士巨鵬正式加入人類一方。


初級法師,血量1,順序2,圓形部隊,能力:你的對手需隨機棄去一張策略咭,如對中立部隊則無效果。
ROC 勇士巨鵬,飛行,血量4,順序4,六角形部隊,能力:如你的策略咭較對手多,則造成4點傷害,如對中立部隊則直接造成4點傷害。

法師既能力第一招竟然唔係識殺敵既招數而係去除策略咭既"沉默"技,能力算是不錯,而且順位2,而ROC既血量4,順序4以及飛行能力實在令人驚艷,而且如果出到能力既話殺傷力更強大,大大增加人類既力量,由於ROC與攻城車的建造是重疊的,故相對上,攻城車或在建造時排在更後位置。


技能方面,人民的擁護,你會獲得3個農民標記,當你的所有單位從1個地區移出時,你可以放一個標記落去,會將之視為仍然由你控制。如該地區被放置任何激活標記,則將該農民標記收回。呢個能力亦算實用,研究時機則需實戰驗證。


步兵,在春季季節咭結算次要效果時,你可在每個你的要塞地區招募一個步兵。用2點肉去研究,但只有一個步兵,加上初期要塞數量唔多,效果到底化唔化算呢?

弓兵,在結算戰力時,你每個被擊潰的弓兵都可提供1點戰力,用2點木,由於弓手的主動性為1,則如遇上被擊潰時,弓兵已經攻擊過,配合這個效果,再用步兵食傷,則弓兵既力量可獲得不少提升,實用性OK!


騎兵,1食物1鐵,可將騎兵的能力強化到抽2張策略咭,造成2個擊潰,騎兵團玩家必需研究。

攻城車,1木1鐵,可在戰鬥開始前,先花費2點影響力,損壞敵方未損壞的要塞。引用國內的說話,感覺 "有點小貴" ,但在大戰時或可發揮奇積般的效果。


新手法師,將法師的技能強化至可獲得對手棄掉的策略咭,感覺很實用。
ROC,1點食物,將ROC順序改為3,便宜而且強大的增益效果。

從兵種上,人類玩策略咭既路線變得更重要,ROC既能力,如配合騎兵,法師的能力,更顯威力,即使無ROC,滿手策略咭既人類在1V1既情況下應該可如入無人之境,人類在單兵戰力較為薄弱的情況,由海量的策略咭塔夠,滿手策略咭的情況下,有邊個夠膽同人類對打呢?(雖然唔一定需要透過戰爭獲得勝利,但RUNEWARS唔透過WARS去贏不如唔好玩,係咪?)

總體上,升級咭既效果緊貼兵種,效果直覺,不失人類風格,但我個人唔鐘意ROC呢個部隊出現在人類中,破壞人類平實既感覺,但要為人類創作一個更合乎當時環境既飛行部隊亦確有難度,不過幸好ROC既造型與質量都很好,可以話係BOW新兵中最好既一個,算在我心中加返唔少分。

2014年2月16日星期日

2014 新年展望

無寫Blog 1個月,發現最多人睇既仍然係Zombicide呢隻Game,話說新的Expansion已經推出了,不過目前未有入手的打算住,可能呢2個Expansion都唔係太適合我口味,如果有單獨的Toxic Zombie 可能都會入D,另外亦很有興趣買Dog Zombie,有機會會入,睇下佢黎緊既Season 3會出D咩內容啦。

至於新Game,10月果陣諗過入既4隻Game,Cyclades;Dominant Species;太空堡壘飛馬號;Cosmic Encounter ,目前已經入左Cyclades 及其擴展 Hades,以及入左Dominant Species 中文版,遲D會寫呢2隻Game。另外果2隻Game暫時會剔出名單。

曾經講過,Runewars可能係所有戰爭遊戲中的遊戲,我的最後一隻同類型遊戲,所以今年應該會減少買入呢類型既遊戲了,除非主題及玩法很吸引吧,當然期待Runewars會出新的Expansion,特別係獸人,如果棋會會出Runewars BOW既中文版我都應該會再入以統一整個版本

目前排第一入手名單既係 Battlelore 2nd edition,中文版似乎快要出了,如果推出會第一時間入手,Memoir'44 我有2個Expansion,但玩既機會唔多,主要係同一個戰場好少想再玩,而BL2E 就似乎可以改善呢個問題,而且每個種有佢本身既能力咭,而唔同於M'44所有玩家都只有同一疊既命令咭用,加上可以自行組兵....地圖多變.....Runewars背景...模型..

所以希望BL2E會出好D,有興趣收集整個系列。

其次係Talisman既死亡擴展,在買Talsiman Base Game之前已決定買得Base Game就一定要買呢個Expansion否則唔買,主要用黎自已玩。

至於其他Game,上年尾對唔少台灣出既Game都有興趣,如恐怖旅館,所以有機會既或會入一些。不過總體上,我希望減少買Game既金額及數量,始終都玩左一段時間,對簡Game已經有一定既標準,唔會太衝動。

舊Game如 Conquest of the Empire,Manifico,IKUSA都會搵機會開。而Game of Thrones,Mall of Horror等就應該會擇機放棄給同好以釋出收納空間。

今年期望Runewars可以搵到4人鐵膽團,玩到佢爛為止!

Runewars + Expansion 種族分析(尤薩伊利安Uthuk Y'llan)

繼續符文戰爭既種族介紹,今次到我一開始唔大興趣,但接觸過後比較鐘意用既種族,尤薩伊利安,呢個惡魔與蠻族既混合體,故然係屬於邪惡的一方,多次遊戲都係選用尤薩,感覺殺敵能力高,特別係基本版既法師,威力驚人,步兵亦有一定既實力,亦有敏捷的開膛手(Flesh Ripper)可以進行突襲,起手的策略咭為4亦有助壓制對手,最重要係模型係4大種族中我最滿意的,新加上Expansion BOW對尤薩是否有助益呢?


新加左2個新兵種:Blood Sister(血腥妖女) 及 Obscene (猥虐巨漢)。


Blood Sister 順位2,血量1,圓形部隊,能力:消滅一個站立中的Blood Sisiter以選擇消滅一個對手的三角,圓形或長方型部隊。

Obscene 順位4,血量3,六角型部隊,能力:在計算戰力時,對手每有一個被擊潰的部隊獲得戰力-1,此能力在一場戰鬥中只會發動一次。

感覺上,新增既兩個單位都很實用,Blood Sister既能力可視為暗殺,一些敵軍對陣時的重點英雄如精靈法師,不死族的吸血鬼,人類的騎兵等,被身為圓形部隊既Blood Sister擊殺應該可手到拿來,對尤薩更加膽跳心驚。

至於Obscene,可能係用於修補尤薩軍的狂戰士及妖女捨身發動能力,導致結算戰力時可能較低既缺點,他可令對手每個被擊潰的部隊進而對對手的戰力作出扣減,就咁睇好似幾好用,不過佢係一個六角型部隊,發動能力既機會可能唔高,有著3血量,順位4而且有令人不安的能力,也應該滿意吧。


尤薩的新技能咭,對中魔鬼的沙漠,共有6個荒涼Token,一開始將一個Token放置到接鄰你的一個王國領土上,以後每次在季節咭出現"旱災"或"飢荒"的字眼時,可以放置一個荒涼Token至任一個已放置了荒涼Token的接鄰地區上。

此標記放置時,放置者可立即獲得該土地的資源點加進資源轉盤中,之後,只要這個標記存在,該地區將視為無資源提供,如有城市,亦無法在打出Rally Support的命令咭獲得該城市所提供的好處,如該城市可提供Dargon Rune亦無視,但不會對單獨的龍符造成影響。


狂暴戰士,增加狂戰士的攻擊力,在結算命運咭時,每1點傷害視為2點。
法術師,改為由你決定被消滅的2個三角形或1個長方形部隊。


血肉開膛手,在戰鬥開始前,你可擊潰任意數量的血肉開膛手以對對手造成1點傷害。
混沌領主,在結算戰力前,你可以摧毀任意"一個"混沌領主(被擊潰或站立)以對對手造成4點傷害。


猥虐巨漢,當他被擊潰時,可將他擊潰在你的一個王國領土內。
血腥女妖,招募她時數量為正常的雙倍。

縱觀而言,尤薩的能力整合不少,之前已經有既能力被進一步發展及優化,而且感覺實用,狂戰士,法術師及女妖的能力咭費用唔高,但能力不錯,缺陷係無力量較高而可以量產既部隊成為尤薩的中堅,尤薩仍然以接近自殺式的攻擊方法以擊倒敵人,務求在我方死1對方死2的情況下殺敗對手,如果有機會加上沙漠的能力,將沙漠迫進到對手的重點資源區,在不費兵力的情況下就可壓下對手。尤薩依舊仍為我最愛的種族,模型方面,新的2個兵種,比例及造型都不錯,期待用佢地在戰場上大顯神威。